Poskytování informací

Poskytování informací

PŘÍJEM ŽÁDOSTÍ A PODÁNÍ

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:


  • komu je žádost určena
  • jaká konkrétní informace je požadována
  • kdo žádost podává

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

LHŮTY PRO VYŘÍZENÍ ŽÁDOSTI

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti:


Do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.


PŘÍJEM A VYŘÍZENÍ ODVOLÁNÍ

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 


O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti


O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

SAZBY ZA POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ



Položka

 Sazba

hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)

 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)

 Kč

ostatní náklady

dle skutečně
vynaložených nákladů

FORMULÁŘE

Formuláře jsou k dispozici zde.


VÝROČNÍ ZPRÁVA O POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ

  vyrocni-zprava-2019-2.pdf (151 kB)

  vyrocni-zprava-2018-2.pdf (119 kB)



aktualizováno: 11. 11. 2020 22:52, OI Developer

Novinky z úřadu

Povinně zveřejňované informace

aktualizace stránky: 24. 11. 2020

  • OI Developer

Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006, která stanovuje strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Zastupitelstvo

aktualizace stránky: 16. 11. 2020

  • Bronislav Tomeš

Organizační struktura

Starosta:

 Bronislav Tomeš

Místostarostka: 

Mgr. Simona Tahalová

Zastupitelé Obce Bradlecká Lhota (2014-2018):